Lijstje met diverse studies over medische mondkapjes

Er is een gebrek aan substantieel bewijs ter ondersteuning van beweringen dat gezichtsmaskers patiënt of chirurg beschermen tegen infectieuze besmetting.

Op de desbetreffende pagina van 12 augustus 2020 een opsomming met studies over mondkapjes

Scholen in China verbieden nu studenten van het dragen van maskers tijdens het sporten. Waarom? Omdat het hen doodde. Het ontneemt hen zuurstof en het doodde hen. Ten minste drie kinderen stierven tijdens lichamelijke opvoeding klassen – twee van hen tijdens het hardlopen op het spoor van hun school, terwijl het dragen van een masker. Een 26-jarige man liep een ingeklapte long op nadat hij 2,5 kilometer had hardgelopen terwijl hij een masker droeg.

Ik was zo verbaasd dat ik de medische literatuur doorzocht, zeker dat dit een toevalstreffer was en dat nieuwere studies het nut van maskers moeten aantonen bij het voorkomen van de verspreiding van ziekten. Maar tot mijn verbazing is de medische literatuur van de afgelopen vijfenveertig jaar consistent geweest: maskers zijn nutteloos in het voorkomen van de verspreiding van ziekten en, als er iets is, zijn onhygiënische objecten die zelf bacteriën en virussen verspreiden.

Studies of Surgical Masks Efficacy | Reservelink | Reservelink: https://archive.vn/LTJA0

Getagd:
Log In of Registreer om te reageren.